Android RoadShow 2012 - Praha 23.6.2012

26.06.2012 08:42

V následujícím "článku" bych se s vámi rád podělil o své dojmy z této super akcičky.

Tohle byla první akcička tohoto typu, kterou jsem navštívil. Kongresové centrum U Hájků jsme našli bez problému, je to kousek od stanice metra Florenc.

 

U vchodu už byly nepřehlédnutelné cedule avizující akci, takže jsme nic nemuseli hledat. Přišli jsme s bráchou ještě před 9. hodinou, takže některé firemní týmy teprve vybalovaly a chystaly stánky.

A mohli jsme obdivovat i novou krutopřísnou káru redakce Svět Androida s tématickým potiskem.

Bylo nám dokonce i nabídnuto svezení, akorát jeden nevděčník se domáhal, zda by si nemohl zkusti přejet androida. Sadista. Kdyby chtěl střelnici s jablíčky, tak bych to ještě chápal, ale tohle už je fakt vrchol. Taky se maskot pro jistotu odsunul kousek dále od něj.


Maskot byl super. Díky klimošce v centru to prý bylo celkem v pohodě. Jinak by to bylo asi pěkně kruté s ohledem na to vedro venku.

Při registraci se nám kapku udělala fronta, ale nebylo to nic hrozného a člověk zas mohl nenápadně okukovat mašiny ostatních, než se dostal do sálu.

 

 

Celou akci uvedl Petr Mišák, zakladatel a velké to zvíře z redakce Svět Androida ("Jmenuju se Mišák, jako myšák s měkkým, to si budou dámy pamatovat.") spolu s androidím maskotem.

 

Pak následovala prezentace Samsungu. Ten pán byl sice fajn, ale evidentně je zvyklý na normální konzumní klientelu a vůbec nepočítal s místními "Android úchyly", kterých dorazilo slušné množství. Když nám totiž začal líčit nějakou jejich "unikátní" technologii, tak se odkudsi z davu otráveně ozvalo "Ale to má HTC taky." Stejně tak na otázku, zda známe software Kies, zazněly z davu reakce ve stylu "Bohužel ano." nebo "To je to nejhorší, co Samsung kdy vytvořil."

 

Pravda je, že Samsung se chová dost progresivně a má vcelku kreativní nápady, ale ne vždy je to jediné řešení na trhu. A to znalý androiďák, sledujícící trendy a novinky ve světě "smradfounů", obvykle ví. Chápu, že je super, když se mobil Samsung výborně domluví s TV stejné značky - něco podobného má i Sony apod. Na druhou stranu je často k dispozici i řešení třetích stran, díky kterému se mezi sebou domluví třeba i telefon Sony s televizí Panasonic.

 

Když jsem se pak zeptal, zda jejich desktop klient potřebný pro vzdálené připojení mobilu k PC je pouze pro Windows, nebo zda je k dispozici i pro jiné operační systémy, tak chudák vypadal zaskočeně a zeptal se cosi jako, co jiného než Windows bych chtěl. Z davu za mnou vzápětí kdosi houkl „PŘECE LINUX“ a o kus dál někdo zmínil i jablíčko. Samsung ale podporuje jen Wokna.

 

 

Následovaly tipy na aplikace, opět s Petrem Mišákem. Například appka Android Lost, která je zrovna jednou z alternativ k dříve zmíněnému Samsung Dive (což kupodivu není vodotěsné pouzdro na potápění, ale aplikace pro případ ztráty telefonu). Šikovný mi přišel i program SMS jízdenka. Čas se našel i na různé srandičky jako WC Guide a FatBooth.

 

Vzápětí tematicky navázala přednáška Tipy, jak naplno využít svůj chytrý telefon Petra Nálevky. Ten nám ukázal různé vychytávky jako např. Dock4droid, což je něco jako wokenní ObjectDock od Stardocku, nebo linuxový KoolDock. Ale nejlepší bylo, když mluvil o softíku Sleep as android. Když totiž popisoval, jak program vyhodnocuje záznamy z doby spánku (zvuk a vibrace z postele), tak prohlásil cosi jako že když program zaznamená určité vyvrcholení, tak

 

No, spousta lidí v sále evidentně myslela na to samé, jako já. Spousta lidí se pochechtávala, nebo se přinejmenším křenila. Petr ale vypadal, že si toho vůbec nevšiml a pokračoval v přednášce jako by se nechumelilo.

 

 

Příspěvek Michala Mátla „Jak začít programovat“ jsem si nechal ujít. Programování je pro mne stále tak trochu španělská vesnice, tak jsme šli radši do haly osahávat telefony. :-D

 

V hale bylo jen pár lidí, takže jsme si v klidu zalétali s AR.DRONE 2 (ovládat to není žádná sranda, ale klidně bych si zvykl) a prohlédli všechny stánky. Díky tomu jsme prošvihli příspěvek Michala Vojtíška „Monetizace a jak nekrást“, což je škoda. Totéž s prezentací Tomáše Zvěřiny „Mám nápad, chci zbohatnout“, která prý byla moc fajn. No nic, člověk nemůže holt stihnout všechno.

 

 

Z vystavujících prodejců mne nejvíc zaujaly stánky Samsung a Huawei. U Samsungu jsem si osahal Galaxy S III a trochu na tenhle telefon změnil názor. Ve srovnání s Dell Streak Mini 5, který jsem měl též kdysi v ruce, není Samsung takové pádlo a do ruky padne překvapivě dobře. Design se mi líbil – zatímco S II mi přišla nepěkně ostrá hranatá, tak S III má pěkný oblý tvar. Na stánku měli některé telefony se silikonovým ochranným krytem zadní strany se strukturovaným povrchem. S tímto krytem se telefon držel o mnoho lépe a vůbec neklouzal. Být majitelem S III, tak si ten kryt hned koupím taky.

 

Další super kousek byl Galaxy Note s přesným stylusem ala počítačový tablet. Zkoušeli jsme ho s bráchou oba – krásně se na něm dalo kreslit, vč. stínování apod. - fakt nádhera. Pořizovat tablet, tak bez stylusu ani ránu.

Mimochodem, potkali jsme se tam s jedním pánem, co měl Lenovo Thinkpad Tablet – design prakticky stejně strohý jako staré IBM Thinkpady, taky se stylusem. Byl ochotný a svou mašinkou se nám pochlubil (vida, i k tomuhle jsou podobná setkání dobrá). Říkal jsem si, že je škoda, že o takovýchle tabletech se nikde moc nemluvilo a přitom to vypadalo jako náramně šikovně řešená věcička.

U Huawei jsem okukoval jednak Ascend P1, který se mi designově dost líbil a docela příjemně padl do ruky. Huawei Vision mne zase zaujal vypouklým sklem (plastem) displeje, který na mne působil trochu jako lupa. Dělal jsem si legraci, že kdyby udělali to vyboulení větší, tak někteří nebudou potřebovat brýle. Efektně působilo i 3D uživatelské rozhraní ala Compiz (v linuxu). A nemohl jsem neokouknout jejich tablet MediaPad s IPS displejem a Honeycombem. Rozhodně to vypadá, že od firmy Huawei se ještě dočkáme různých čerstvých nápadů.

 

Asus mne lehce zklamal - většina vystavovaných výrobků byla velmi podobná, nic vyloženě originálního se nekonalo. Koncept Transformer se mi líbí, ale abych něčím takovým nahradil na cestách notes, tak by tam musel přijít nějaký plnohodnotný systém (např. nějaký odlehčený linux). Koukal jsem i na Padfone – nápad zajímavý, ale neoslovil mne.

 

I u stánku HTC bylo na co koukat :-)

 

U HTC jsme okukovali hlavně Sensation XL s funkcí a sluchátky Beats Audio. Nejdřív jsme s bráchou otestovali tak jak bylo. Později, když už akce končila, tak jsme se tam zakecali na téma, zda ten super zvuk je těmi sluchátky nebo tou funkcí v telefonu.

 

 

Díky ochotě HTC týmu ( :-) ) jsme nakonec otestovali i kombinaci Sensation XL + vlastní sluchátka nebo i vlastní telefon (Xperia Pro) + sluchátka Beats Audio od HTC. Samozřejmě, že hlavní podíl na dobrém zvuku mají ta sluchátka (která jinak stojí přes 3 000 Kč), ale kupodivu to hrálo i o něco lépe s obyčejnými sluchátky na Sensation XL než na Xperii. To ale může být i nastavením ekvalizéru, se kterým jsem se na svém mobilu příliš nezabýval.

 

 

Do sálu jsme se vrátili na příspěvek Jak se stát programátorem Lubomíra Šmída. Dozvěděli jsme se, že programátoři chlastají colu po hektolitrech, v práci paří na xboxu a vůbec to nejsou nějací upjatí sakáči. :-D Každopádně jednoznačné pozitivum je, že i člověk samouk, klidně i bez vysoké, se může uplatnit, pokud se bude programováním zabývat, udělá nějaké ukázkové aplikace a zaujme příslušné lidi.

 

 

No a v závěru akce došlo i na slíbené losování o SGS III. Všechny vyplněné dotazníky se naházely do jednoho pytle - teda vlastně hrnce – a Petr Mišák spolu se zástupci Samsungu vylosovali výherce. A to je vlastně všechno. Ještě jsme chvíli zevlovali a využívali možnosti tamhle okouknout, tamhle se na něco zeptat atd. Taky jsme byli svědky odhalení totožnosti (nebo to byl „unboxing“?) androidího maskota.

 

 

Takže Android RoadShow 2012 pro mne byla velmi přínosná. Potkal jsem se se spoustou podobně „postižených“ lidí, měl jsem úžasnou možnost si spoustu přístrojů osahat a a vyzkoušet na jednom místě. Navíc jsem viděl naživo i redaktory Světu Androida. Výborné bylo vystoupení Firelovers, jediná škoda byla zdravotní indispozice koule Sphero a absence slibovaných "naštvaných ptáků". Ale za to lidi z týmu Světu Androida samozřejmě nemůžou. Pokud by se z toho stala pravidelná akce se zastávkou v Praze, tak bych se nijak nezlobil.

 

Z akce mám plno fotek a videí, ale limity hostingu neúprosně tlačí, tak jsem jich zvěřejnil jen omezené množství v omezené kvalitě. Časem možná něco nahodím na Picasa nebo Youtube, kopii má i redakce Světu Androida, tak se možná dočkáte od nich.

 

PS: doufám, že se SvětAndroida nebude zlobit, že jsem jim z jednoho nejmenovaného článku "vykradl" linky na přednášející :-D Jinak ne vše v článku je myšleno úplně vážně, tak se prosím nikdo neuražte :-D

 

 

 

—————

Zpět


Diskusní téma: Android RoadShow 2012 - Praha 23.6.2012

Datum: 01.07.2012

Vložil: Josef Zvolanek

Titulek: Super

Krásný článek... už se Těším na podzim do Plzně!!!:-)

Odpovědět

—————

Datum: 28.06.2012

Vložil: Štěpán Víteček

Titulek: Díky za článek

Přestože jsem se akce neúčastnil, tak z vašeho popisu vidím, jak to kluci pěkně zmákli. Stejně jako kolega Tomáš Hochmuth věřím, že i následující rok se znovu sejdeme v hojném počtu.

Štěpán Víteček - SvětAndroida.cz

Odpovědět

—————

Datum: 28.06.2012

Vložil: Libor Šedivý

Titulek: Moc pěkný článek

Jsem rád za pěkný článek, zvláště ti Androidi v článku, prostě boží. :-D Taky mě pobavil ten unboxing maskota - byl jsem odhalen. :-D Ale rozhodně mi to nevadí, jen ať lidé vědí. ;)

Odpovědět

—————

Datum: 28.06.2012

Vložil: Tomáš Hochmuth

Titulek: Super článek

Díky za perfektní článek, velmi dobře jste vystihl atmosféru na RoadShow. Věříme, že i následující rok se v tak hojném počtu setkáme :-)

Za SvětAndroida - T. Hochmuth

Odpovědět

—————